Identitet (2003)
Kao veliki ljubitelj knjiga Agate Kristi, odmah sam
prepoznala radnju filma i bacila se na posao otkrivanja ubice. S tim što je ovaj
film, iako u velikoj meri podseća na njen rad, dosta drugačiji od Agatinih
„Deset malih crnaca“. Bar što se tiče velikih zapleta. Ali moramo se vratiti na
početak, da bismo razumeli kraj! Pa da krenemo...
Film se odvija na dva fronta. U jednom delu govori se o
suđenju Malkomu Riversu, masovnom ubici, čiji advokat pokušava da ga oslobodi
svih optužbi pod izgovorom da je lud, dok se u drugom delu priča odvija mnogo
sporije. Ovde sve počinje baš kao i „Deset malih crnaca“. Nekoliko međusobno
nepoznatih ljudi usled oluje završava u motelu, u potpunosti odsečeni od
okoline. Ubistva počinju da se dešavaju. U jednom trenutku i sami likovi
pominju sličnost sa „Deset malih crnaca“ govoreći kako umiru jedan po jedan uz
odbrojavanje i da svi međusobno poseduju vezu koje nisu svesni. Sa otkrivanjem
njihove veze dolazi se do prvog zapleta u filmu koji dalje omogućava gledaocu
da sam shvati dalji tok filma. Ali i to je samo na kratko. Jer sam kraj filma
odlazi van granica Agatinih „Deset malih crnaca“. Drugi zaplet dešava se odmah nakon prvog.
Otkrivanje ubice. Gledalac je verovatno zadovoljan samim sobom jer je uspeo da
od četvoro preostalih ljudi pogodi ko je počinio ubistva u motelu, prihvata
kraj takvim kakav je, puštajući da preostalih nekoliko minuta filma završi
priču onako kako smo navikli. Međutim, „Identitet“ ne bi ulazio na listu mind
blowing filmova da ne postoji poslednji zaplet. Vrhunac filma na samom njegovom
kraju.
Nakon gledanja, ostaćete sa čudnim osećanjem u stomaku.
Bićete iznenađeni time što ste videli, a u drugu ruku i postiđeni jer sami
niste primetili činjenice koje su vam iznošene sve vreme kroz film. Tačnije od
samog početka. Možda ćete neke delove pogledati ponovo, čisto da se uverite da
li se sve stvarno tako dogodilo kako tvrde na kraju. Počećete bolje da
posmatrate kišu, da osluškujete zajedno sa likovima, da pratite kako se kreću.
Ali završićete sa istim zaključkom. „Identitet“ je odličan film koji tera na
razmišljanje i jedan od retkih koji uspeva da ravnomerno stoji sa klasikom
Agate Kristi.
P.S. Džon Kjuzak na kiši te tera da totalno poveruješ ovom naslovu.
Slika preuzeta odavde.
Post a Comment